Платформа Дія.Цифрова освіта https://osvita.diia.gov.ua/
Всеукраїнська Школа Онлайн — https://lms.e-school.net.ua/
Реєстрація на платформі дія. https://osvita.diia.gov.ua/
Основи кібергігієни https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyber-hygiene
Обережно! Кібершахраї https://osvita.diia.gov.ua/courses/attention-cyber-fraudsters
Кібербулінг для підлітків https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyberbullying
Безпека дітей в інтернеті https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey
Кіберняні https://osvita.diia.gov.ua/courses/cybernanny
Базові цифрові навички сезон 1 https://osvita.diia.gov.ua/courses/bazovij-serial-1-sezon
Базові цифрові навички сезон 2 https://osvita.diia.gov.ua/courses/bazovij-serial-iz-cifrovoi-gramotnosti-2-sezon
Базові цифрові навички сезон 3 https://osvita.diia.gov.ua/courses/bazovij-serial-iz-cifrovoi-gramotnosti-3-sezon
Цифрові навички для вчителів https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-iz-tsyfrovoi-hramotnosti-dlia-vchyteliv
Доступ до публічної інформації https://osvita.diia.gov.ua/courses/access-to-public-information
Відкриті дані для державних службовців https://osvita.diia.gov.ua/courses/open-data
Персональні дані https://osvita.diia.gov.ua/courses/personaldata
Штучний інтеоект https://osvita.diia.gov.ua/courses/artificial-intelligence
Електронний підпис https://osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature
Вебдоступність https://osvita.diia.gov.ua/courses/vebdostupnist
Як громаді стати цифровою https://osvita.diia.gov.ua/courses/digital-communities
Цифрограми https://osvita.diia.gov.ua/digigram
Симулятори на вибір https://osvita.diia.gov.ua/simulators
Рамка цифрової компетентності педагогцічних працівників _
file:///C:/Users/dnzpc/Downloads/Рамка%20цифрової%20компетентності_%20(6).pdf
Типова програма
file:///C:/Users/dnzpc/Downloads/%D0%A2%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20(5).pdf
ІНФОРМАЦІЙНО — КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
Сучасний період розвитку суспільства характеризується сильним впливом на нього інформаційно — комунікаційних технологій (ІКТ), які проникають в усі сфери людської діяльності, забезпечують поширення інформаційних потоків у суспільстві і утворюють глобальний інформаційний простір. Невід’ємною і важливою частиною цих процесів є комп’ютеризація освіти. Зараз в Україні йде становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці освітнього процесу, пов’язаними із внесенням коректив у зміст технологій навчання, які повинні бути адекватними сучасним технічним можливостям і сприяти гармонійному входженню дитини в інформаційне суспільство. Комп’ютерні технології покликані стати невід’ємною частиною цілісного освітнього процесу, значно підвищувати його ефективність. Тому рівень комп’ютеризації разом з кадровим і методичним забезпеченням освітнього процесу є вирішальним показником оцінювання дієздатності не тільки сучасної школи, а й закладу дошкільної освіти.
Інформаційне середовище – засіб ефективної взаємодії учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків. Основним призначенням служби інформаційного забезпечення є:
- формування інформаційного освітнього середовища закладу, поетапне вирішення задач інформатизації освіти;
- упровадження нових інформаційних технологій в освітній і управлінський процеси;
- інформаційно-методичне забезпечення освітнього процесу;
- упровадження електронного документообігу.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі – це одна із самих нових та актуальних проблем у педагогіці.
Специфіка введення персонального комп’ютера у процес виховання дошкільників в Україні полягає в тому, що комп’ютери спочатку використовуються в сім’ї, а тільки пізніше в закладі дошкільної освіти та сучасної школи — в умовах колективного виховання.
Комп’ютер став для педагогів став потужним технічним засобом навчання дітей. Використання комп’ютера дозволяє розширити можливості педагога, створити базу для залучення дітей до комп’ютерних навчальних програм. На сьогоднішній день комп’ютерні програми, ігри, завдання у своїй роботі можуть застосовувати всі педагогічні працівники: вихователі, музичні керівник, вихователь — методист. У багатьох іграх та програмах присутні елементи новизни, сюрпризності, незвичності, в них використовуються засоби заохочення, що так полюбляють діти. Застосування комп’ютерів, мультимедіа та інформаційних технологій у якості дидактичних засобів використовується для підвищення мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей дітей та для створення благополучного емоційного фону. Використання мультимедіа у навчанні не тільки збільшує швидкість передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє розвитку таких процесів як увага, пам’ять, мислення, уява, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному, емоційному та моральному розвитку дітей. Новизна комп’ютера та інтерактивного обладнання відображаються в розширенні та збагаченні змісту знань, вмінь та навичок дитини, в інтенсифікації створення структурних комплексів інтелектуального та мотиваційно-емоційного характеру, у зміні динаміки процесу психічного розвитку. Важливо відзначити, що інформаційно – комунікаційні технології можна успішно використовувати як в освітній діяльності педагогів, так і в управлінській, методичній роботі, роботі психолога, комірника, завгоспа, медичної сестри.
Використання ІКТ в управлінській діяльності
- Робота в міській освітній мережі ;
- Розрахунок стажу роботи працівників;
- Співпраця з дошкільними закладами інших міст України, тощо;
- Створення бази даних працівників ЗДО, дітей та батьків;
5.Робота з документацією (звіти, інформація в різні органи,накази, довідки тощо)
- Участь у форумах, чатах, конференціях;
- Опрацювання нормативно-правової документації шляхом використання Інтернет;
- Створення портфоліо педагогічних працівників;
- Оформлення внутрішнього контролю за службами в електронному вигляді.
Використання ІКТ у методичній роботі
- Оформлення ділової документації;
2.Проведення контрольно — аналітичної діяльності(підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у вигляді графіків, діаграм (атестація педагогів, рівень знань дітей з різних розділів програми тощо);
- Робота в мережі Інтернет з питання самоосвіти та накопичення інформаційного матеріалу.
4.Оформлення атестаційних матеріалів;
- Розробка презентацій до семінарів, методичних об’єднань, конференцій, педагогічних рад, консультацій для вихователів;
- Використання мультимедійного супроводу в роботі з дітьми на заняттях, під час проведення свят та розваг, режимних моментів; у роботі з батьками (під час проведення консультацій, батьківських зборів, Днів відкритих дверей тощо);
- Оформлення картотеки періодичних видань, облік методичної та художньої літератури;
- Оформлення стендів, інформаційних куточків;
- Оформлення буклетів, ППД роботи кращих вихователів,матеріалів для участі в різноманітних конкурсах.
- Накопичення ілюстративних матеріалів для випуску санбюлетнів, порад для батьків, оформлення презентацій, буклетів.
- Обмін досвідом роботи з іншими педагогічними колективами.
Використання ІКТ у педагогічній роботі
- Оформлення ділової документації;
- Оформлення інформаційного куточка для педагогів та батьків;
- Діагностування педагогів з використанням комп’ютерних діагностичних методик;
- Діагностування дітей за допомогою комп’ютерних методик;
- Обробка даних результатів проведених досліджень у вигляді схем, діаграм;
- Корекційно-розвивальна робота з дітьми за допомогою розвивальних програм;
- Розробка презентацій для виступу на семінарах,конференціях, батьківських зборах;
- Використання мультимедійного супроводу при проведенні тренінгів, психологічних ігор тощо.
Інтенсивний розвиток інформаційних і комп’ютерних технологій, загальна комп’ютеризація закладів дошкільної освіти, швидке збільшення парку домашніх комп’ютерів, порівняно простий доступ у світову комп’ютерну мережу Інтернет робить дуже актуальним створення спеціалізованих сайтів для дітей.