Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад №51 Вінницької міської ради» загального розвитку є комунальною власністю територіальної громади м. Вінниці, який здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства та Статуту закладу, який затверджено рішенням Вінницької міської ради №531 від 23.12.2016 року. У минулому навчальному році в закладі функціонувало 8 груп, а саме:
- група №1 «Малятко» – для дітей раннього віку, яку відвідували 27 дітей;
- група №2 «Веселі курчатка» – для дітей раннього віку, яку відвідували 29 дітей;
- група №3 «Калинка» – для дітей середнього дошкільного віку, яку відвідували 27 дітей;
- група №4 «Бджілка» – для дітей середнього дошкільного віку, яку відвідували 27 дітей;
- група №5 «Всезнайки» – для дітей старшого дошкільного віку, яку відвідували 40 дітей;
- група №7 «Віночок» – для дітей старшого дошкільного віку, яку відвідували 34 дитини;
- група №6 «Веселка» – для дітей молодшого дошкільного віку, яку відвідували 31 дитина;
- група №8 «Сонечко» – для дітей молодшого дошкільного віку, яку відвідували 25 дітей.
В навчальному році ЗДО укомплектований кадрами повністю. За штатним розписом працюють 45 працівників в закладі. З числа педагогічних працівників – 1 завідувач, 1 вихователь – методист, 16 вихователів, 3 музичних керівники.
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, навчання за програмами підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією закладу створено всі умови для працівників, які заочно здобувають вищу освіту: при виконанні учбового плану їм надаються додаткові оплачувані відпустки, мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою для написання контрольних робіт, доповідей тощо.
Атестація педагогічних працівників закладу проводиться відповідно до вимог Закону України “Про дошкільну освіту” (ст. 25) та Типового положення про атестацію педагогічних працівників України зі змінами і доповненнями.
Атестація підпорядкована перспективному плануванню на п’ять років і проводиться в зазначені Положенням терміни. Педагоги, які атестуються та члени атестаційної комісії обізнані з нормативно-правовою базою. Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять навчання за програмою підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації, відповідно до плану, пройшли 100% педагогів.
Відповідно до перспективного плану атестації та поданих до атестаційної комісії заяв про позачергову атестацію, у 2022 році в закладі атестовано 4 педагогічних працівники. За результатами атестації :
– присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» вихователю Шиховій В.А.;
– присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» музичному керівнику Шевчук О.С.;
– встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» вихователя-методиста Заприлюк О.В.;
– встановлено відповідність раніше встановленому 11 тарифному розряду вихователя Кучевської Ю.С.
Плинність педагогічних кадрів у 2021-2022 навчальному році склала 15%. (Гусак О.І. – вихователь, звільнення порядком переводу в КЗ «ДНЗ №52 ВМР»; Бубенко О.В. – вихователь, звільнення за власним бажанням; Каліцінська В.С., музичний керівник – звільнення порядком переводу в КЗ «ДНЗ №52 ВМР»).
Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до Закону України “Про дошкільну освіту”, Положення про Заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. №305, Базового компонента дошкільної освіти в Україні, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», Статуту закладу.
Для поліпшення якості освітнього процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти впроваджувались парціальні освітні програми:
- Малашевська І. А., Демидова С. К. «Веселкова музикотерапія: оздоровчо-освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (Музичний керівник Шевчук О.С.)
- Гавриш Н.В., Пометун О.І. «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» (вихователі Мельник Г.А., Шихова В.А., Корсонюк Л.П., Ціпцюра М.А.)
- Крутій К.Л. «STREAM-освіта або стежинки у Всесвіт» (вихователі Мельник Г.А., Шихова В.А.)
- Кернан М. «Афлатот» (вихователі Берченко Г.К.,Кравець О.І., Мельник Г.А., Шихова В.А., Корсонюк Л.П., Ціпцюра М.А.)
- Піроженко Т.О. «Вчимося жити разом», парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років (вихователі Берченко Г.К.,Кравець О.І.).
За творчої ініціативи педагогічного колективу в закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні освітні технології:
- Емілія Шийко «Розвиток пізнавальної сфери дітей 3-го року життя» (вихователі груп раннього віку №1 та Ільченко Т.Д. та №2 Дорош С.В.);
- Катерина Крутій «Технології побудови занять з художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку з сучасними лінгвістичними підходами» (вихователі середньої групи №7 Шихова В.А., Мельник Г.А.);
- Дж.Кьюїзенер «Кольорова алгебра» (вихователі груп молодшого дошкільного віку №3 Мельник В.П. та № 4 Ромигайло А.М.);
- Н.Баглаєва «Розвиток логіко-математичних компетентностей дошкільників» (вихователь групи старшого дошкільного віку №6 Берченко Г.К.)
- система елементарного музикування К.Орфа (музичний керівник Шевчук О.С.)
Протягом року працювали гуртки за уподобаннями вихованців:
- Група №3 та № 4 «Маленькі інтелектуали» з використанням паличок Кьюїзенера – керівники Ромигайло А.М., Мельник Л.І., Кучевська Ю.С., Мельник В.П.
- Група №5: Клуб розумників «Маленька лабораторія великих чудес» – керівник Корсонюк Л.П.;
- Група №7: школа SENDPLАY «Пісок-чарівник» – керівники Шихова В.А., Мельник Г.А.
Діяльність методичного кабінету та методична робота в закладі протягом 2021-2022 навчального року були спрямовані за такими основними напрямками:
- створення сприятливих умов для збереження фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного, гармонійного фізичного розвитку з перших років життя;
- зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу;
- забезпечення особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних особливостей;
- модернізація системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
- урізноманітнення форм співпраці з сім’єю.
В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи під керівництвом вихователя-методиста Заприлюк О.В. Консультації, семінари, педради, педагогічні години, колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітньо-виховних впливів на дошкільнят. Основною формою організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку у закладі залишається організована діяльність з різних освітніх ліній. Вихователі всіх вікових груп проводили заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх розділів.
Адміністрація та педагогічний колектив значну увагу приділяли вивченню рідної мови, формуванню мовленнєвої культури, навичок і поведінки мовленнєвого спілкування. Для виконання Закону України «Про мову» в закладі було проведено систему відповідних заходів: тренінги, усні журнали, консультації. У всіх вікових групах створено відповідне предметно-ігрове розвивальне середовище, оформлено куточки державної символіки.
Ефективність методичної роботи підсилювалась впровадженням в неї інтерактивних форм та методів роботи з педагогічними кадрами: дискусій, ділових ігор, тренінгів. Якість педагогічних рад забезпечувала ретельна попередня підготовка. Аналіз впровадження зазначених форм методичної роботи з педагогами показав, що вони дали позитивний результат, допомогли вихователям здійснювати проблемний аналіз, рефлексію (бачити не тільки свої досягнення, а й недоліки у роботі) і на основі отриманих даних моделювати, планувати свою діяльність, одержувати позитивні результати, що включала вивчення теоретичних питань та набуття практичних навичок.
Відповідно до річного та місячних планів проводиться звітність педагогів, які навчаються та беруть участь у методичних об’єднаннях різних вікових груп міста, в роботі семінарів, семінарів-практикумів закладу тощо.
Зміст педагогічних рад, які проводились в 2021-2022 навчальному році, відповідав проблемним питанням, над якими протягом року працював колектив ЗДО. Ефективність педагогічних рад забезпечувала ретельна попередня підготовка. До кожної педради планувався комплекс методичних заходів, які були тим стрижнем, що поєднував зусилля педагогів, спрямованих на розв’язання пріоритетних завдань.
З метою підвищення професійної майстерності педагогів проведено низку семінарів, організовано роботу семінару – практикуму, створено банк данних інноваційних технологій, методик та передового педагогічного досвіду.
Основним акцентом в освітній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу. Свої відносини з дітьми педагоги будують на основі педагогіки співробітництва та гуманізму, використовуючи особистісно орієнтований підхід виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив зумів досягти забезпечення принципу розвиваючого навчання, зробити педагогічний процес цікавим, творчим, пізнавальним.
Особливе місце в організації освітнього процесу вихователі всіх вікових груп приділяють індивідуальній та диференційованій роботі з дошкільнятами, що сприяє подальшому розвитку дітей та адаптації до шкільного навчання.
Для відстеження результативності різних форм методичної роботи адміністрацією дошкільного закладу постійно проводився педагогічний моніторинг, діагностування, анкетування, де основним із завдань було виявити, чи існує позитивна динаміка розвитку професійної майстерності педагогів, чи існують передумови для удосконалення роботи педагогічного колективу. Результати діагностики зафіксовані, за її показниками визначено рейтингову оцінку кожного педагога.
Рівень педагогічної майстерності педагогів в 2021-2022 н.р. | ||||
Загальна оцінка рівня пед. майстерності | ||||
Високий | 8 пед. | 40 % | ||
Достатній | 8 пед. | 40 % | ||
Середній | 4 пед. | 20 % | ||
Низький | 0 пед. | 0% |
Слід відмітити існуючі проблеми, такі як:
- недостатня забезпеченість кадрами з вищою дошкільною освітою;
- низький рівень теоретичних знань та практичних умінь роботи молодих педагогів;
- недостатній рівень професійно-особистісної готовності частини педагогів до здійснення інноваційної діяльності, організації освітнього процесу з позицій дитиноцентризму з даного напрямку роботи, що виявляється в посередньому володінні теоретичними знаннями, слабкому володінні методами та прийомами розвитку творчості, креативності, та пізнавальної активності дітей, оновлення змісту педагогічного процесу.
Вивчення стану освітнього процесу в закладі, контроль за його здійсненням протягом 2021-2022 н. р. показали, що застосування особистісно–орієнтованої моделі дошкільної освіти, інтерактивних методик у роботі з кадрами позитивно вплинули на якість освітньої роботи та рівень формування у дошкільнят знань, умінь і навичок відповідно програмових вимог.
У вересні 2021 року педагогами було проведено спостереження за дітьми з метою визначення рівня життєвої компетенції вихованців відповідно до вимог програми «Дитина». Згідно даних спостережень було визначено напрями індивідуальної корекційної роботи з дітьми. В травні 2022 року було проведено повторний моніторинг компетенцій дітей, з якими освітній процес організовувався дистанційно, результати занесено до відповідних таблиць.
Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості, у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя. Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої респіраторної захворюваності по групах.
Одним з показників освітнього процесу є готовність дітей до шкільного життя. Випускники закладу зазвичай вступають до КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ст.-гімназії №6 ВМР» , КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ст.-гімназії №30 ВМР» , за бажанням – у інші школи м. Вінниці та достатньо добре адаптуються в нових умовах. Педагогічний колектив підтримує зв’язок з вчителями шкіл, у які поступають наші випускники. Результати обстеження першокласників (випускників нашого закладу) вчителями школи та вихователями випускних груп свідчать про достатній рівень самостійності, емоційності, самодисципліни, здатності до пізнавальної діяльності, активності, комунікативних навичок.
Протягом 2021-2022 навчального року було підготовлено до школи 55 дітей шестирічного віку. Вихователі старших груп №5 (Корсонюк Л.П., Ціпцюра М.А.) та №7 (Мельник Г.А., Шихова В.А.) активно працювали над формуванням психологічної підготовки дітей до шкільного життя, яка охоплює як інтелектуальну, так і емоційно-вольову та мотиваційну сфери.
Фінансово – господарська діяльність у закладі здійснювалась відповідно плану роботи. Фінансово-матеріальне зміцнення відбувалось за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних благодійних внесків юридичних та фізичних осіб. Утримання та влаштування будівлі на території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання закладу. щоб створити безпечні умови для прогулянок дітей.
Рік, що минув, пройшов у роботі над формуванням, збереженням та зміцненням здоров’я дошкільнят. З цією метою проводилася ціла система роботи: заняття з фізкультури і валеології; фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, загартувальні процедури), різні форми організації рухової активності у повсякденні (фізичні вправи на прогулянці, фізкультурні свята й розваги, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні здоров’я тощо), лікувально-профілактичні заходи.
КЗ «ДНЗ № 51 ВМР» є базовим щодо впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання: з громадянами проводяться консультаційні дні, індивідуальна робота, відповіді на звернення громадян щодо права дітей з особливими потребами на здобуття освіти. Для забезпечення освітніх потреб дітей-інвалідів в закладі створено умови для освіти дітей з особливими освітніми потребами: розвивальне середовище укомплектовано згідно до вимог програми, вихователями виготовлено розвивальні посібники «Весела ширма», «Потяг настрою», тощо. Відповідно до вимог Міністерства охорони здоров’я в закладі здійснюється і медичне обслуговування. Сестра медична старша Політанська Н.В. завжди уважно ставиться до дітей, батьків, вчасно проводить індивідуальні та групові консультації з питань охорони здоров’я. Заклад має медичний кабінет, маніпуляційну, ізолятор для дітей з інфекційними захворюваннями. Їх обладнання в основному відповідає нормативним вимогам, окрім розміру всіх вищеперерахованих приміщень. Вся медична робота спрямована на зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей, як того вимагає Закон України «Про дошкільну освіту». Обслуговування в закладі передбачає надання дітям допомоги у збереженні здоров’я та профілактиці захворювань, у системі здійснюються профілактичні щеплення відповідно до індивідуальних графіків щепдень кожної дитини, про що свідчать записи форма 063, завірені копії яких зберігаються у дитячих справах.
На підставі системного аналізу захворюваності дітей і медичного моніторингу можна зробити висновок: отримані результати зумовлено своєчасністю заходів, а саме:
- системою профілактично-оздоровлювальних заходів, спрямованою на пом’якшення адаптації дітей до умов ЗДО, профілактику сезонного росту захворюваності, компенсацію весняної вітамінної недостатності, зміцнення імунної системи частохворіючих дітей, загартування, профілактику сколіотичної постави та плоскостопості;
- системою занять з фізичної культури;
- корекцією працездатності дітей на заняттях;
- індивідуалізацією та диференціацією освітнього процесу (врахування результатів і виконання рекомендацій згідно з моніторингом стану здоров’я дітей);
- постійною співпрацею із сім’єю;
- контролем за дотриманням норм і правил гігієни та харчування дошкільників;
- контролем за фізичним розвитком дітей;
- розробкою рекомендацій на допомогу вихователям, постійною роботою методичної ради над теоретичною обізнаністю педагогів і практичною їхньою підготовкою.
Одним із структурних компонентів організації роботи закладу по фізкультурно – оздоровчій роботі є контрольно-аналітична діяльність, яка включає в себе контроль за організацією фізкультурно-оздоровчої, освітньої роботи, за організацією харчування, за дотриманням санітарних норм, створенням безпечних умов життєдіяльності.
Контроль здійснюється адміністрацією та сестрою медичною старшою за дотриманням правил техніки безпеки, охорони життя та здоров’я дітей, за якістю харчування та загартуванням дітей. З метою забезпечення необхідними рекомендаціями та підвищенням якості роботи проводиться параметричний аналіз (оглядово-оперативний контроль, оперативна оцінка): дотримання санітарних та гігієнічних вимог в групах та на харчоблоці, готовності педагогів до робочого дня, календарного та перспективного планування, дотримання графіків роботи різними категоріями працівників тощо.
Результати контролю фіксуються у «Санітарному журналі» та діловому щоденнику контролю завідувача та вихователя-методиста. Аналіз обліку виконання норм харчування та калорійності свідчить про позитивну динаміку.
Ефективне застосування всього комплексу фізкультурно-оздоровчих, психосоматичних та фізичних впливів є результатом стабільно низьких показників захворюваності дітей упродовж року.
Аналіз роботи щодо вивчення стану захворюваності дітей проводиться щомісяця, з доведенням показників до педагогів (на нарадах при завідувачі)та батьків через листки здоров’я, теки – пересувки, стенди, інформаційні бюлетені.
Медичним персоналом та адміністрацією упродовж року, крім поточного контролю здійснювався медико-педагогічний, який дозволяє підвести підсумки фізкультурно-оздоровчої роботи.
Для планування більш ефективної фізкультурно – оздоровчої роботи з дітьми, щомісяця проводилось вивчення кількісних та якісних показників груп здоров’я вихованців закладу, що дозволяє здійснювати диференційований та індивідуальний підхід щодо дозування фізичного та емоційного навантаження під час проведення фізкультурних та оздоровчих заходів.
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» (ст. 35 «Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі»), відповідно до чинного статуту ЗДО та з урахуванням Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”, здійснюється організація харчування дітей у закладі. З 1 вересня 2021 року здійснюється організація харчування виключно за новим меню, складеним відповідно Постанови КМУ №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ).
За якістю продуктів, технологією їх приготування та зберігання, постійно здійснюється контроль, що дозволяє забезпечити дітей якісним триразовим харчуванням, влітку вводити другий сніданок (соки, фрукти).
Адміністрація, сестра медична старша, члени батьківського активу, педагоги систематично контролюють організацію та якість харчування дітей: закладку продуктів харчування, кулінарну обробку та вихід страв, смакові якості їжі, санітарний стан харчоблоку та правильність зберігання і дотримання термінів реалізації продуктів, вітамінізація страв, це дає можливість забезпечити оптимальний раціон харчування дітей, знизити шлунково-кишкові захворювання. Результати контролю фіксуються у «Санітарному журналі», розглядаються на нарадах при завідувачеві. Влітку значно зростає вживання в їжу свіжих овочів, соків, фруктів.
В закладі складене перспективне меню, завдяки якому можна збалансувати харчування, врахувати всі необхідні дитячому організму вітаміни, мікроелементи, білки, жири та вуглеводи. В залежності від наявного набору продуктів в меню можуть відбуватись зміни. Враховуючи принципи збалансованості харчування, сестра медична старша корегує перспективне меню.
Постійно здійснюється контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних правил відповідно до вимог Законів України «Про забезпечення санітарного та протиепідеміологічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних захворювань», «Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз», Державних санітарних правил, Інструкції по організації життя і здоров’я дітей в дошкільних закладах, адміністрацією та медичним персоналом.
Протягом 2021-2022 навчального року систематично здійснювалась медична робота: проводився щоденний профілактичний медичний огляд дітей, використовувались нетрадиційні форми оздоровлення, проводилась санітарно-просвітницька робота з батьками вихованців, бесіди з працівниками дитячого садка з питань санітарних норм, проходила протиепідемічна робота, контроль за профілактичними щепленнями дітей згідно графіка, контроль за харчуванням.
В КЗ «ДНЗ № 51 ВМР» ведуться як загальний, так і індивідуальні паспорти здоров’я,які дають можливість стежити за станом конкретної дитини, планувати роботу щодо оздоровлення та профілактики захворювань. Медичні працівники закладу, беручи до уваги план проведення загартовуючих заходів, визначають найбільш ефективні форми роботи, які характерні тільки для даної дитини.
Колектив закладу працює у тісному контакті з батьками, бо саме сім’я закладає основи культури, уміння спілкуватися, оцінювати свої і чужі вчинки, визнавати власні помилки, уміти пробачати чужі.Для вивчення родини і родинного виховання застосовуються методи, що сприяють формуванню в батьків уміння аналізувати процес родинного виховання, об’єктивно оцінювати свої виховні можливості та застосовувати набуті педагогічні знання на практиці. Індивідуальні, групові та тематичні бесіди допомагають виявити можливості батьків, щодо сімейного виховання дітей, залучення їх до роботи у батьківському активі. Робота педагогічного колективу була спрямована на урізноманітнення форм співпраці з батьками (наочно-інформаційні, індивідуальні, групові та колективні). Заслуговують на увагу батьківські куточки груп, фотовиставки, папки-пересувки, в кожній віковій групі діє скринька довіри, з великим успіхом проходили онлайн-конкурси, онлайн-чемпіонати, свята, розваги, у яких із задоволенням брали участь батьки, діти і працівники дитячого садка.
Адміністративно-господарська діяльність у закладі здійснювалась згідно з планом роботи на 2021-2022 навчальний рік. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.
Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці», адміністрація спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Весь освітній процес здійснювався, беручи до уваги Інструкцію з охорони життя і здоров’я дітей дошкільного віку. Певна робота проводилась з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, нарадах при завідуючій, зборах трудового колективу. Таким чином, контроль із питань охорони праці та безпеки діяльності в закладі у 2021-2022 навчальному році мав комплексний характер і вчасно реалізовувався адміністрацією.
Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до новацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес цікавим для дошкільнят.
Плануючи роботу педагогічного колективу на новий 2021-2022 навчальний рік, вважається за доцільне виконання таких основних завдань:
- побудова освітнього процесу відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, рекомендацій МОН України;
- організація освітнього процесу за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;
- систематичне проведення дидактичного тестування педагогів з метою підвищення рівня їх професійної компетентності;
- охорона життя та зміцнення здоров’я дітей; забезпечення інтелектуального, особистісного та фізичного розвитку дитини; здійснення необхідної корекції відхилень в розвитку дитини;
- взаємодія з сім’єю у вихованні дітей для забезпечення повноцінного розвитку дитини;
- підвищення професійної майстерності вихователів на основі досягнень психолого-педагогічних наук, передового досвіду ЗДО міста та свого ЗДО;
- розвиток творчих та розумових здібностей дитини;
- залучення дітей до загальнолюдських цінностей.
Пріоритетним напрямком роботи колективу вважати забезпечення доступності та якості дошкільної освіти відповідно до чинного законодавства про дошкільну освіту, вимог Базового компонента дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»; об’єднання зусиль сім’ї та закладу у вихованні здорової дитини.